דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בקרוב - טרילוגיית ההוביט 

מאת    [ 02/09/2012 ]

מילים במאמר: 534   [ נצפה 3207 פעמים ]

באוגוסט 2012, הבמאי פיטר ג'קסון, שכרגע עובד על "ההוביט: מסע בלתי צפוי", הודיע כי הסרט ישוחרר כטרילוגיה. ההודעה הגיע כשנה לאחר תחילת ההפקה, שבמהלכה ג'קסון טען כי הסיפור יתחלק רק בין 2 סרטים.


במאי טרילוגיית "שר טבעות", קבל את ההחלטה שמבוססת על הסיפור עצמו. בלי סרט שלישי, הוא אמר, חלק גדול מההרפתקה צריך להחתך. כשירות למעריצים, הוא בחר להרחיב ולהפוך את ההוביט לטרילוגיה.

"ההוביט: מסע בלתי צפוי" מבוסס על הרומן של ג'.ר.ר.טולקין, "ההוביט". הסיפור מפורסם במורכבותו; בתהליך של כתיבת הספר, טולקין ממש התפרע עם הדמיון שלו, ובנה עולם שלם כולל מספר שפות . חוקרי טולקין מתפעלים מהפירוט ומההיסטוריה של הסיפורים שהוא יצר. ג'קסון הוא לא יוצא מן הכלל, הוא ציין כי מבלי להיכנס לעומק של ההיסטוריה של הסיפור, כגון עלייתו של בעל אוב, חלקים גדולים מהסיפור לא יהיו מסופרים.

"ההוביט" עוקב אחר סיפורו של בילבו בגינס, ההוביט שחי לו חיים שקטים. עד אשר מכשף וקבוצה של גמדים מופיעים על מפתן בייתו, ואז מוצא את עצמו בילבו נסחף למסע לא מתוכנן. בחברת חבריו החדשים, בילבו חווה את הדברים הכי היפים והכי נוראים שההרפתקאה מציאה לו.

בהתחשב בהיקף העצום של הרפתקאותיו של בילבו, זה לא מפתיע שג'קסון בחר להוסיף סרט שלישי. הספר עשיר בפרטים והרפתקאות, מה שנותן ליוצרי הסרט יותר ממספיק חומר לעבוד איתו. בפרקים הראשונים בלבד, בילבו וחבריו, נתקלים בטרולים אוכלי אדם, בוזזים סליק של אוצרות ומוצאים מקלט בריוונדל, הבית האגדי של האלפים. לאחר שעוזבים את האלפים, הם בורחים מסלעים ענקיים, נמלטים  מסערה, ונתפסים על ידי חבורה של גובלינים מרושעים בהרי הערפל.


אחד מרגעי המפתח ב" ההוביט "אשר מצדיק סצנה משמעותית בסרט הוא כאשר בילבו פוגש גולום. ההוביט שהפך לרע ומסתתר במעמקים של ההרים, נשא את הטבעת ואוכל גובלינים. דרך סדרה של אירועים מפחידים, בילבו משיג את הטבעת, ובכך משנה את גורלו ואת גורל של אחיינו, פרודו.

בנקודה זו בספר, הקוראים מגיעים לסוף הפרק החמישי, מה שמשאיר עוד 14 פרקי הרפתקה מלאים. לאחר הודעתו של ג'קסון, מעריצים רבים העריכו כי הסרט הראשון יסתיים לא רחוק מסצינת בריחת הגובלין הגדולה. למעשה, החלק גדול מהמהומה והדיון סביב הטרילוגיה התמקדה באיך הסרטים יחולקו, במיוחד, האם סוף הסרט הראשון ישתנה לפני השקתו בסוף 2012.

בפרקים הבאים, בילבו וחבריו מתיידידים עם נשרים ענקים, פוגשים אדם שהופך לדוב, נמלטים דרך עץ כהה, נתפסים על ידי עכבישי ענק, בורחים מהמרתפים של מלך אלף וצפים על חביות במורד הנהר עד לאגם. משם, הם עדיין חייבים להשיג את המטרה הראשונית שלהם לשחרר את ההר הבודד של הדרקון, סמוג. בסיומו של הספר, הם נלחמים בקרב חמישת הצבאות.

מעריצים ומבקרים רבים טוענים שהסרט השני בסדרה יספר על בילבו והגמדים במלחמתם מול סמוג ושהסרט השלישי יספר על קרב חמשת הצבאות. ג'קסון והצוות שלו, לעומת זאת, לא שחררו פרטים ספציפיים על התסריט לכל סרט.

נושא נוסף שמטריד מעריצים רבים הוא השם של כל סרט. ערב הודעתו של ג'קסון, הסרט הראשון יקרא, "ההוביט: מסע בלתי צפוי", כותרתו של השני, "ההוביט:. לשם ובחזרה" מאז הידיעה שהסרט מתרחב לטריחוגיה, צות ההפקה אישר כי שמו של החלק הראשון ישאר כמו שהוא, אך שמות החלקים השני והשלישי עדיין ללא שם.

לאור ההצלחה של טרילוגיית "שר טבעות", ניתן לנחש שטרילוגיית "ההוביט" תהייה לא פחות מוצלחת, גם מבחינת הצפייה של המעריצים וגם מבחינת הרווחים של צוות ההפקה.

shimmystyle.com - אקססוריז גותים.


הכוכב של ארוון משר הטבעות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב